Tuesday, June 29, 2010

rombongan cik 3F1M ke Melaka :DD


hye korang! im back! officially back from melaka. gila padahal nak dekat seminggu dah. haha! plan yg last minute Alhamdulillah sekali lagi berlaku walaupun banyak rintangan yang perlu kami lalui :')

anyway, skrg semua dah sibok2 nak pegi amek sijil SPM kat skolah lame sebab most students tgah cuti sem skrg. so, aku punye ex-classmates pon mmg nak pegi sane. mule2 ramai je nak pegi, last2 tinggal 4 orang je. JE. tapi 4 orang tu pon dah kire okaylah drpd pegi ramai2 lagi banyak karenah lagi2 kalau bawak lelaki. WOOOPSS! :p

haa hari selasa aku sangat penat. sebab isnin tu baru lepas hangout ngn kakak2 manis tu kan. ari ahad aritu pegi anta adik kat muadzam. memang tersangatlah penat so bila kunci jam hari selasa tu, haruslah liat nak bangun kan. tapi dlm pukul 12 kot aku dah siap tunggu ibu nak bawak pegi batu 3. nasib baek dapat keja KTM kalo tak mamfus aku kene tunggu lagi setengah jam. bila dah jumpe maisarah ngn fain ktorg tros naek komuter nak g seremban. mse tu dah pukul 2 kot. sampai kat seremban jumpe ezah. haha gile kau tak makan dr pagi tros g mane2 kedai kat terminal 1. nasib baek sedap :)

ahhh muka excited nak makan! :DD

lepas makan tros naek bas dalam 1 jam gak nak ke rembau. sampai2 rembau memang excited gile gile sebab ezah punye rumah, orang kg punye style. memang best gila! rindu sangat kat rumah kampung, aku mane ade kg dah. belah abah kena sewa, belah ibu rumah moden dah. so, susah nak rasa suasana kg dah skrg neh =.= malam2 tu ape lagi. menyembang ah. konon taknak tidur, pukul 1 semua dah lentok. memang terbaik sgt sbb pagi2 dah nak kne catch up bus pukul 8.30 nak pegi melaka.

dua budak cung saya :)

walapekkk weh sakit montot dok dalam bas lama2. dah la sejukkk sebab hujan, masuk bas pon sejuk, kerja mmg nak pegi toilet ja. hahaha alhamdulillah sampai kat melaka dalam kol 12. konon ja nak duduk 2 jam kat skolah. skali meleret sampai pukul 3. paham tak lapar?

sampai2 sekolah teros pegi pejabat dulu. nak amek sijil SPM skali ngn GCE punye sijil en. dalam hati tu memang dah tak sabar gila nak naek bilik guru woot woot ^__^ tapi before naek dah dapat jumpe kaunselor kesayangan! haah aku memang sayang sgt kat cg suhaida sbb mase aku berbelah bahagi nak msuk IB dulu, beliau sentiasa bagi nasihat kat aku. thnks cikgu! then cikgu suruh teka nama anak kedua dia apa, SHAZEA katenye. SHAZEA beb! sbb beliau teringat aku waktu tu. awww terharu saya cikgu! alaa tapi cikgu dah cilok nama saya kena belanja besar ni :P and jugak terserempak ngn cg faris. haih tak sempat snap, tapi nasib baek sempat amik number. mmg slalu gak text ngn cg dulu kat skolah *haha sah2 kantoi bwh handset. haipp! bukan skandal tau. cg faris baek gila kot. anak2 dia comel! ♥

mule2 skali msuk bilik guru dapat jumpa cg homeroom. cg jamaludin. haha cikgu! saya salute kereta cg yg vroom vroom tu! smart habeh! :DD

run baby run! tros jumpa cg muhi ngn cg rohani. pasal cg muhi jap lagi aku cerita tapi cg rohani ne adalah salah satu cg yg terbaik penah aku jumpe. cg physics. aku lemah gila physics tauuu =.= tapi cg selalu ada nak tolong aku..

inilah cg english ktorg. cun kan cun kan? miss durrah mmg cun! mase kelas english memang mase ngantuk untuk aku la HAHA sorry teacher tapi nak kate neh, kelas teacher memang paling mantap sbb everytime aku nak terlelap mesti terjaga balik. taktau apesal. tapi journal mmg slalu aku siapkan sbb taknak kasi miss durrah marah :P

cg junaida, cg math yg paling garang tapi sporting! cg ckp dia merajok sbb kami tak dtg jumpe cg. bukan la cg, cuma takdak masaaa ja, kitorang memang sayangggg cg tau!

cikgu yang paling comel, cg azlina! hehe awww cikgu renjers i ne, kecik2 pon garang. hehe cikgu, pipi tu comel! nak cubit boleh??? :)

ahhh miss durrah is always lovely, gorgeous and adorable ♥

ade banyak lagi cikgu yang kami jumpa kat bilik guru. tapi tak sempat snap kot. lpas tu ktorg round sampai masuk library sbb i perasan cg rosni! rupanya betol :))

ne la cg akaun ktorg! aku kan, mmg salute gila ngn cg rosni sbb dia sorg je cg akaun kat mrsm tu. and bukan nak belagak ke apa, tapi Alhamdulillah la mse batch 07/08 tgb kan, semua yg buat akaun dapat A1. cg memang happy gila! memang berbaloi betol slalu dapat homework banyak, kena marah2 ngn cg, cg susah payah buat bbq untuk kami, bukak puase same2 macam2 la kan. and yang paling penting mase kena stay back sebab account punye paper paling lambat :'(( haha tapi sume tu memang kenangan terindah la :')

ktorg round lagi skali sampai ke lab ha sebab nak jumpe cg muhi. cikgu ne pon sama! sangat sangat dedicated. aku kan budak account. skali wajib amek bio. memang sedih gila babs la aku. tapi cg punye la susah payah nak tgok anak murid dia berjaya kan. memang aku salute gak cg muhi. dah la baek sangat, and mmg ikhlas la aku ckp ne cg muhi dah macam mak aku dah. serious! sangat bak sangat tersangat! uwaaa sayang cikguuu SANGAT! =.=

hehehe mungkin la kalo org perasan i cpat rapat ngn orang. kat jasin tu kalo nak ikotkan makcik2 yg aku ramah dulu. sampai sekarang ingat. serious terharu gila gila gila. i pon tak ingat dorg smp cmtu skali teehee :P

cikgu suriana! haha cikgu kelate comey do'oh la. dah kawen dah pon, tak ckp pon kat kami cikgu neh! tapi one thing, cg ne tak penah aja aku tapi dia sgt baik ngn aku :')

rase2 mcm dah habis sume cikgu ktorg sapu. so nak round kelas pulak. okay mmg rindu gila zaman kat kelas. tu ah mase kat sekolah dulu tak saba2 nak hbs sekolah! skrg mmg nyeal tak sudah laaa T__T

yeayy kelas aku punye tugu :P haha konon!

seee pakcik ne pon aku sapu gak! :P

hahah nak buat muka comel tapi jadi cm muka katak sebab boolat sangat =.=


last destination: koop beybeh! tapi koop tutup. kita pergi cafe dulu jumpa makcik comel :)


skali jumpe cg rozila pulak. cg comel aku. makin comel plak dia tau. mase dye aja chem dulu aku suka sgt sampai boleh serap banyak2 bende dlm 1 ari. haha i tak suka chemist. tapi cg rozila buat i suka sangat kat chemist sampai mse spm dulu i dahulukan chemist dr bm mase malam bm i blaja chemist! petang pon g jumpa cg supaya i paham semua bende. and alhamdulillah usaha i untuk chemist berbaloi-baloi :)

lepas solat kan kan, koop bukak!! tros serbu! and plg terkejut sbb still ade pizza yg sgt digemari mase kat tgb dulu. superb weh! try lah try! haha :P

okay then dah pukul 3. nak balik :) sementara tunggu bas aku call izzat yg sombong bagai tu jumpa kitorang kat depan skolah hehe and actually i ade amek gamba ngn every guy. tapi kalo nak tgok kne add i kat facebook dlu. hahaha

lepas tu tunggu bas nak pegi melaka central mmg part paling aku nyampah skali. kami ah nyampah gila. kate bas setiap sejam. tunggu punya tunggu punya tunggu tak sampai2 tau tak! pukul 5.30 br ade tu pon dah ah takde air-cond. sabar je noks! aku malas gila nak cerita pasal tu.. buat sakit otak!

pukul 7 kot sampai kat seremban dari melaka.haih otot aku tak menahan dah ni tapi nak buat mcm mana dah nak berdikari sgt kan

*abah cakap, "memang kena buat muka gedik eh?" HAHAHAHAHA!

then ktorg lepak kat seremban parade sbb nak tunggu mak ezah pick up. skali ummi dia sruh beli pizza, haha ape lagi lepak lah kan :)

i sukaaaaaaa sangat muka i mse ne *wee tak malu suka gamba sendiri :P


haaaaaaa! jangan tak tau seremban pon ada i-city tau :PPP

hahah sumpah la penat, balik2 tu i gayut ngn mole jap then tros tdo. esk tu ezah masak! teehee sarapan then tros nak blah sbb takot lambat sgt nanti kan



akhirnya lambat jugak tau. sebab apa? baca post neh :'(

tapi nak buat mcm ne? redha je lah.

ya Allah penat gila nak habeh satu post yg sangat panjang ne, tangan cramp weyh!

12 comments:

syaril said...

muka happy je ye.pas ktm stuck tu mest muka tension kan.hihihihih

nanibunny said...

rindu pulak zaman sekolah haihh :')

tau tak shazzy walaupun icity cm dekat kan
tapi kite takpenah jejak lagi haha :D

Anonymous said...

eh, kalau ada lelaki lagi best!

shazzy :) said...

syaril: hahahaha mesti! tapi lpas tu dapat mcd okay balik :)

shazzy :) said...

nani: shazzy lagilah dok shah alam pon tak penahhh pegi :P

shazzy :) said...

amar: tulah ajak kau, kau plak ade hal kan :')

anithDEEBA said...

shazea,uhukk!anda niyhn santek + sumell lah. :) btw,kenal x cikgu suhaili?

shazzy :) said...

anith: hehehe malu lah i =.= kenal kenal cg physics tp dye tak aja lah :P

anithDEEBA said...

ouhh.tak aja eyh?admire muke die.haha.die cikgu tusyen kami dulu. :P

shazzy :) said...

laaaaaaaaaa yeke? cikgu tu mmg hensem, baek plak tu :)

anithDEEBA said...

wekk.smue pk die belom kawen tau,shazea.skli.buppp!anak 4 dh.haha. :) sorry menyemak je kat komen u lah,sygss. :p accept lah friend request kat fb. :'(

shazzy :) said...

hahahaha tulah kitorang pon ingat dye tak kawen lagi. anak2 dia comel! hehe eh takpelah eh cop cop u ade add i ke? jap i check

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...