Thursday, April 30, 2009

entry yg aku sgt pasti tidak diambil berat :)


ade orang penah tnye aku ; shazea , kaw ta na g lepak g gigs ke ?
aku tros jwb ; insyaallah never .
kenapa ? bukannnye dosa pon bukannye lalai pon ?

ohh tak lalai ya ? okayy itu mungkin lah jika waktu gigs berlansung selepas solat subuh atau selepas solat isya' kerana byk jarak masa antara solat yg laen .

cube bygkan ia berlaku ketika selepas solat zuhur . gigs bukan sekejap en ? lepas gigs bantai g makan lapar tros terlajak smp asar en en ? itu baru satu syg .

yg kedua , tahukah anda setiap kali berbunyi alat2 muzik muncullah beberapa ratus ribu syaiton di muka bumi ini ? habes sikit ke syaiton di muka bumi neyhh paceks maceks sekalian ? hah ?

yg ketiga , bukankah lebih baek bergesel bersama kulit babi dr bersentuhan dgn kulit yg bukan muhrim ?
** yg neyh aku tingat ustazah aku ckp , ta ingt hadis ke pendapat .
okayy then ta sentuh pon eh ? sure ka ? dah awak tu berhimpit mne kenal jantan betina di sana . last2 , awaknya diraba . btol ? ta btol suka hati awak lah .

so , muhasabah la diri dol , takan kita na bia maksiat teros membelenggu diri segala manusia ?

aku cuma nasihat && memberi peringatan hanya Allah saja yg menentukan , maaf sesiapa yg terasa tiada niat LOL .

moga moga kita dilindungi Allah senantiasa di manajua berada :D

ps ; tgk belah kanan blog aku atas skali , sila lah rajin kan tangan yaa , graciass muscho :)

26 comments:

atqh sykla , said...

woaaaah. betul betul. :DD
cube pegi konsert rabbani ke.
dpt pahala lg tuuu. ;)

shazea :) said...

haa tahu tape kahkah :D

Ola said...

ya..
benar itu benar itu..

p.s.ta lama,shazea yg jd ustazah,
ustazah blog la..

hahaxD

F a r i z z a i d I said...

respect ar shazea.
ak ske thread nih..

deedee said...

alhamdulillah! :DD

atok said...

atok x pnah g.
ntah,x rase nk g pon.
eheh

KhA!RuL said...

td kna cramah dlm klas pngajian islam..
buka blog kna cramah lg..
topik sama plak 2..
ish3..
x insap gk aku ni, xtau la..

XP

yuhuu FaiN said...

wooww mmg ustzah btol!! hik3

aku dh follow!!!
;)

shazea :) said...

kahakhak tade mknnye weyh :)

shazea :) said...

haha thnks fariz

shazea :) said...

ye alhamdulillah lahhh !

shazea :) said...

hee bagoslah kalo tanak g ;)

shazea :) said...

haha ish anda direjam incik khairul

shazea :) said...

hee biasalah kan x)

syeera said...

stuju sgt2 lahh shazea.! ;))

hdup ustzh! ^^

shazea :) said...

kihkih :P

Anonymous said...

so ?

shazea :) said...

hek eleyh pahal penakut ?

Qis said...

oh yeah ada benar nya ur thoughts ni sayang.hee.i pun tak penah pegi.
i tak suka crowded place.rimas.sesak.tak boleh bernafas satu hal.and yeah sekarang ni dorang ikut trend.tu pasal kecoh nak pegi gig.haha

shazea :) said...

haah thu tape ape ade ngn gigs ntah

humbleServant said...

alhamdulillah masih ader lagi muslimah seperti anda!!

jgnlah dijejakkan kaki ke bumi haram itu..

ape2 saja xtvt yg menyebabkan kiter lalai dr mengingati Allah

hukumnya HARAM....

Jadi gigs 2 haramlah ye bani ADam!!
lainlah kalu ko bwk quran mase tgk gigs, tak pun bwk tasbih tyme dorunk tgh nyanyi

mesti org kater ko majnun
*majnun = gila

shazea :) said...

hakhak kalo bawak alquran pon en baal sbb suda bergesel huhu en en ?

haN@ said...

tahu takpe...
kalo g ceramah ugame taknak plak ajak en?
ahaks
eh shazea...dah check upu?
dpt ane?

shazea :) said...

kihkih thu ape eh i dapat uitm x)

haN@ said...

uitm dpt pe??

shazea :) said...

weyh aku da cte en ? hmmm

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...